Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Grendowicz: Pierwszy krok należy do inwestorów prywatnych

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

mj

Data publikacji:
24-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Grendowicz: Pierwszy krok należy do inwestorów prywatnych
Mariusz Grendowicz, prezes PIR (fot. Włodzimierz Włoch)
– W Polskich Inwestycjach Rozwojowych pracują eksperci z zakresu bankowości inwestycyjnej. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że projekty inwestycje się realizuje, co oznacza, że jeśli dobry projekt ma braki formalne, to pomożemy je uzupełnić, zamiast stwarzać trudności – powiedział Rynkowi Infrastruktury prezes PIR, Mariusz Grendowicz w czasie Kongresu Infrastruktury Polskiej, który odbył się 17 października w Warszawie. Szef PIR zapewnił również, że polityka inwestycyjna Inwestycji Polskich będzie transparentna.

Polskie Inwestycje Rozwojowe są obecnie na etapie zbierania projektów, które mogłyby zostać zrealizowane przy kapitałowym wsparciu spółki. Jak zapowiedział, w czasie Kongresu Infrastruktury Polskiej prezes PIR, Mariusz Grendowicz, projekty będą najprawdopodobniej realizowane w oparciu o spółki celowe. Chociaż, jak podkreślają eksperci reprezentujący stronę przedsiębiorców, taka inicjatywa jest potrzebna, to wątpliwości budzą cały czas kryteria oceny wniosków. Jak przyznał sam prezes Grendowicz w czasie swojego wystąpienia, wiele wniosków złożonych do PIR nie zawiera podstawowych informacji, niezbędnych przy ocenie projektu. Jednocześnie zaznaczył on, że kierowana przez niego spółka jest nastawiona przede wszystkim na efektywną realizację inwestycji i nie zamierza rezygnować z dobrych pomysłów, nawet jeśli wymagają one dopracowania. – Trzeba pamiętać o tym, że PIR nie ma własnych projektów i jest jedynie współinwestorem w przedsi i chętnie udzielamy wszelkich wyjaśnień. Zresztą już w ciągu najbliższych dwóch tygodni na naszej stronie pojawi się szczegółowy opis elementów, które są wymagane we wniosku o dofinansowanie inwestycji w ramach PIR. Nie będzie tu żadnego zaskoczenia. W ramach tych informacji znajdą się typowe wytyczne dla inwestorów: opis projektu, model biznesowy, wyszczególnienie ryzyka – powiedział szef PIR Rynkowi Infrastruktury. – Jesteśmy bankierami inwestycyjnymi, zależy nam na realizacji projektów. Dlatego liczymy na współpracę z inwestorami, możemy wyjaśniać te kwestie, które budzą wątpliwości i szukać najbardziej efektywnych rozwiązań. Wystarczy się do nas zgłosić – dodał.

 

Prezes PIR przekonywał również, że termin rozpoczęcia poszczególnych projektów, jest uzależniony przede wszystkim od gotowości inwestorów prywatnych. – Projekty ruszą wtedy, kiedy będą chcieli uruchomić je nasi współinwestorzy. Nie mamy wpływu na to, kiedy będą oni gotowi do rozpoczęcia prac. Obecnie mamy jeden projekt, który jest projektem samorządowym, który powinniśmy zaprezentować jeszcze w tym roku. Projekt pierwsze zamówienia w ramach tego przedsięwzięcia powinny zostać ogłoszony w pierwszym kwartale przyszłego roku – powiedział Grendowicz, zaznaczając, że główne elementy polityki inwestycyjnej PIR będą jawne.

 

Szef PIR odniósł się również do spekulacji na temat ewentualnego udziału Polskich Inwestycji Rozwojowych w projekcie rozbudowy autostrady A1. – Taki pomysł został nam zasygnalizowany i jeśli pojawią się w tym względzie konkretne propozycje, to nie widzę powodów, dla których nie mielibyśmy się w niego angażować. Wierzę, że w tak strategicznym projekcie będzie miejsce dla PIRu, jednak warunkiem koniecznym do jego realizacji jest inicjatywa inwestorów – stwierdził Grendowicz.

 


 

Biała Księga Infrastruktury powstała w ramach stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury i została zaprezentowana po raz pierwszy 17 października 2013 roku na Kongresie Infrastruktury Polskiej. Zachęcamy do pobrania i przeczytania Białej Księgi Infrastruktury (format PDF).

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5